piątek, 29 sierpnia 2014

Jak nauka języków obcych stała się moją pasją? (w końcu)

,,Mówi się, że kto zna języki obce, widzi wyraźniej świat. Każdy język wyraża inny punkt widzenia'' Alessandro D'Avenia

Zawsze zazdrościłam ludziom, którzy pisali o swojej miłości do języków obcych. Z kolei ja zawsze musiałam się motywować na każdy kroku, uczyłam się z konieczności i często robiłam zbyt długie przerwy w nauce. Mój blog między innymi miał być motywacją do nauki.
Jednak jakiś czas temu moje podejście zaczęło się zmieniać. Pewnie nikogo nie zdziwi, że bardzo duże znaczenie miał wyjazd za granicę. Przebywałam we francuskojęzycznych krajach, ale na początku porozumiewałam się jedynie po angielsku. Z czasem stopniowo zaczęłam przyswajać francuski, ale nie miałam tak naprawdę żadnych podstaw gramatycznych (uczyłam się z ,,Blondynki na językach’’ Beaty Pawlikowskiej). Mój pobyt nie był długi, więc nie nauczyłam się wiele, ale po powrocie zostałam odmieniona. O tym, że znajomość angielskiego jest niezbędna wiedziałam od zawsze. Ale skoro nie miałam okazji do jego używania, moja motywacja nie była tak wysoka. Teraz nie mogę się więc oderwać od jego nauki. Z francuskim było gorzej, bo wcześniej ciężko przychodziła mi jego nauka. Ale po powrocie do Polski po prostu zapałałam miłością do tego jakże pięknego języka (pomogła mi też słynna metoda 20 pomysłów, czyli wypisanie minimum 20 zdań typu ,,dlaczego warto uczyć się języka francuskiego'').

A z jakich pomocy korzystam podczas nauki?

Język angielski:
- etutor.pl
- słuchanie podcastów (moje ulubione: earnenglish.britishcouncil.org)
- oglądanie filmików na youtube (np. różnych angielskich konwersacji)
- interpals.net (czyli wirtualne znajomości z ludźmi z różnych zakątków świata)

Język francuski:
- Supermemo w wersji mobilnej

- ,,Blondynka na językach'' Beaty Pawlikowskiej

Jakie rady dla innych? 
Jeśli nie macie okazji do wyjazdu za granicę, spróbujcie znaleźć kogoś, z kim moglibyście porozmawiać w obcym języku, starajcie się chodzić do miejsc, do których uczęszczają obcokrajowcy. Ta druga opcja zawsze mi pomaga :-)

16 komentarzy:

  1. Kochana przeczytałam cały twój blog, bardzo mnie zainteresowały tematy, które poruszasz. Pisz, pisz i nie przestawaj :*

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawe wpisy!! czekam z niecierpliwością na jeszcze wiecej :)
    http://www.gn.com.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Moją pasją było również uczenie się języków. Prawdziwą naukę odkryłem dopiero u https://lincoln.edu.pl/krakow/centrum bo nauczyli mnie języka perfekcyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również należę do tych osób co lubią się uczyć języków obcych. Lubię jeszcze rozwiązywać testy i ćwiczenia https://www.jezykiobce.pl/79-testy-i-cwiczenia które umacniają moją wiedzę z języków obcych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nauka języków obcych może stać się hobby od pewnego momentu. Ja np. po ukończeniu kursu angielskiego w szkole językowej https://lincoln.edu.pl/ zapragnąłem poszerzyć swoją wiedzę i nauczyć się również innych języków. Obecnie uczę się także języków włoskiego i niemieckiego. Robię to również po to by podwyższyć swoje kwalifikacje zawodowe.

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja historia z nauką języków obcych na dobre zaczęła się w momencie, gdy szukałam pracy za granicą w Niemczech. Przeglądałam oferty pracy na jednym z portali https://www.carework.pl/praca/opieka-niemcy/ i zauważyłam, że znajomość języka obcego jest gwarantem znalezienia lepszej posady w danym zawodzie. Z tego powodu zapisałam się na przyspieszony kurs j. niemieckiego i dzięki niemu w krótkim czasie go opanowałam. Obecnie uczę się też hiszpańskiego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie fajnie jest przekształcić coś w naszą pasję i jeszcze lepiej jeśli jest to nauka języka obcego. Mam nadzieję, że moje dzieci również tak będą do tego podchodziły. Już chodzą do szkoły językowej https://earlystage.pl/ i jestem przekonana, że polubią naukę języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również jestem zdania, że sama nauka języków obcych może być bardzo przyjemna. Tym bardziej, że warto na pewno aby już i nasze dzieci zaczęły uczyć się angielskiego od najmłodszych lat. Fajnie to opisano w https://dzielnicarodzica.pl/jezyk-angielski-dla-malych-dzieci-zobacz-dlaczego-warto-zapisac-dziecko-na-zajecia-jezykowe/ i ja się całkowicie z tym zgadzam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moją pasją również i właśnie dlatego kocham język angielski i chcę założyć własną szkołę językową. Nawet jak już czytałam w https://universe.earlystage.pl/franczyza to właśnie franczyza może być doskonałym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również jestem zdania, że nauka języków obcych może być bardzo przyjemna. Nawet jak już czytałem na stronie https://rodzinazeszczecina.pl/2020/09/28/gdzie-poslac-dziecko-na-lekcje-angielskiego/ to teraz dokładnie wiem gdzie mogę wysłać moje dziecko aby uczyło się języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  12. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama nauka języków obcych jest przede wszystkim przyjemna i moim zdaniem interesująca. Jeśli natomiast to my jesteśmy nauczycielami to również powinniśmy się raz na jakiś czas dokształcać. Fajnie ten problem został opisany w https://studiowac.pl/19652/szkolenia-dla-nauczycieli-jezyka-angielskiego-gdzie-szukac/ i myślę, że warto jest się z nim zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Umiejętność biegłej znajomości języka obcego może być zdecydowanym plusem dla kariery zawodowej. Możesz także rozważyć studiowanie w fascynującym i przyszłościowym kierunku, takim jak architektura https://wseiz.pl/uczelnia/wydzial-architektury/architektura-i-stopnia/ . Obecnie na rynku pracy istnieje duże zapotrzebowanie na specjalistów w tej dziedzinie.

    OdpowiedzUsuń